Yandex.Metrica

Top 3 greseli pe care le fac vanzatorii de locuinte!

Aboneaza-te la newsletterul Blitz Imobiliare si nu vei rata nici o stire Imobiliara Ma abonez

Trecem printr-o perioada complicata a pietei imobiliare, in care nu exista lichiditati sau accesul la finantare nu mai este deloc facil. Drept urmare cumparatorii sunt cei “vanati” pe piata insa, sunt foarte multe cazuri in care vanzatorii ingreuneaza si mai mult procesul de vanzare prin greselile pe care le fac. Si pentru ca am deschis deja o cutie a Pandorei, oferindu-va un top al greselilor facute de cumparatori, continuam azi cu topul celor mai frecvente greseli facute de vanzatori.

1. Vanzarea pe cont propriu
Probabil ati avut experiente neplacute cu reprezentanti ai agentiilor imobiliare. Probabil considerati ca ati rezolvat si alte probleme pentru care nu aveati cunostinte in prealabil. Nu? Atunci de ce porniti la drum cu stangul? Va inspaimanta comisionul agentiilor imobiliare? Incercati sa faceti un calcul simplu: cate resurse de timp, nervi si bani trebuie sa consumati pe parcursul intregului proces de vanzare? In perioada de informare, in care trebuie sa studiati piata, sa vedeti care sunt preturile zonei, aveti din start un dezavantaj fata de situatia in care un specialist imobiliar s-ar ocupa de problema dumneavoastra: s-au vandut aceste locuinte? La ce preturi? Cat a durat procesul de vanzare? Nu veti avea niciodata acces la aceste informatii. Apoi, in perioada in care faceti oferta publica, stiti sa concepeti un anunt imobiliar care sa evidentieze oferta dumneavoastra fata de celelalte? Care sunt canalele de presa, scrisa sau on-line, care ar trebui atacate? Si la ce costuri? O agentie imobiliara specializata are posibilitatea de a va oferi cele mai bune solutii. Sa presupunem ca ajungeti si in faza negocierilor si, eventual, a vanzarii. Cat poate oferi cumparatorul, de ce buget dispune? Sunteti convins ca ultima lui oferta este chiar ultima? Un agent imobiliar poate, si are datoria, sa medieze aceasta situatie. La final, de ce documente aveti nevoie, cate drumuri trebuie sa faceti? Trageti linie si faceti bilantul.

2. Pregatirea locuintei pentru vanzare
Asa cum am prezentat intr-un articol anterior, pregatirea locuintei pentru vanzare este la fel de importanta ca si stabilirea unui pret atractiv, de nerefuzat. Nu este de ajuns sa scuzati dezordinea pentru ca v-ati grabit de dimineata. O locuinta curata, ordonata, aerisita poate sa declanseze dorinta de cumparare pentru ca primul impuls pe care-l au cumparatorii se bazeaza pe emotii nu pe ratiune. Este evident ca o locuinta ce se prezinta in fata clientilor intr-o stare precara ii face pe acestia sa-si puna intrebari dincolo de ceea ce vad: oare finisajele de care se vorbeste sunt facute in acelasi stil? Oare de dincolo de luciul gresiei din baie se afla materiale de slaba calitate? Nu faceti o astfel de eroare, mai ales ca nu necesita foarte mult efort!

3. Etapa de vizionare
Este etapa in care cumparatorul ia contact direct cu oferta dumneavoastra. Multi dintre vanzatori au o atitudine mai degraba ostila. Este cea mai importanta etapa in procesul de vanzare si trebuie sa fie tratata ca atare. Nu grabiti cumparatorii, aveti rabdare, prezentati-le locuinta si nu inchideti usile si luminile dupa ce ati parasit o incapere. Sunt cumparatori care ar dori sa mai arunce o ultima privire. Sunt cumparatori care doresc sa se aseze pe canapea si sa faca, in minte, un tur virtual al celor vazute. Acordati-le timp. Cu cat zabovesc mai mult, cu cat pun mai multe intrebari, cu atat mai bine. Orice minut petrecut in plus inseamna un pas mai aproape de realizarea vanzarii.

Echipa Blitz Imobiliare, moderator Leonard M.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Website Protected by Spam Master


Te-ar putea interesa si

Acum 7 ani 0 Comentarii

Imobiliare de Romania. Episodul 2: (Ne)profesionistii

Din episodul anterior: Actorii pietei imobiliare, principalii beneficiari ai unei piete neprofesioniste, au fost identificati si demascati: dezvoltatorii, ziarele si site-urile de publicitate imobiliara, vanzatorii si cumparatorii privati care accepta aceasta stare, neasumandu-si responsabilitatea distingerii intre bine si rau. Continuam astazi filmul "Imobiliare de Romania", dedicand un capitol special agentiilor imobiliare. De ce spunem film si nu istorie cand ne[...]

Citeste mai mult

Site-ul nostru foloseste cookies pentru a imbunatati experienta navigarii si a oferi servicii mai usor de utilizat.

Informatii detaliate despre cum le folosim in site si cum poti gestiona consimtamantul vei putea gasi in Politica de utilizare cookies si Setari personalizate cookies.

Accept toate