Romania – teren fertil pentru retailerii care vor sa se extinda

Aboneaza-te la newsletterul Blitz Imobiliare si nu vei rata nici o stire Imobiliara Ma abonez

Conform unui studiu realizat de compania de consultanta imobiliara CBRE, Romania ocupa locul 3 in lume in topul tarilor cu cele mai multe branduri noi intrate pe piata in 2010. Se pare c-am fost surclasati de Turcia si India, tari in care clasa de mijloc se afla intr-o continua si sustinuta dezvoltare. In cadrul studiului, intitulat How Global is The Business of Retail, au fost intervievati peste 300 de retaileri din 73 de tari.

In ceea ce priveste prezenta comerciantilor straini, Romania se afla abia pe pozitia 33 la nivel global. Conform rezultatelor studiului, pe piata romaneasca sa descurca cel mai bine comerciantii din sectorul fashion & denim, urmati de cei axati pe sectoarele specifice.

„Chiar daca am asistat la o intarire a prezentei comerciantilor de lux in ultimele 12 – 18 luni, in continuare exista loc pentru expansiune, in conditiile in care doar 7% din aceasta categorie de comercianti analizati sunt prezenti si in Romania”, au declarat cei de la CBRE.

Mai mult de jumatate dintre retailerii care activeaza pe piata romaneasca prefera sisteme de tip franciza, cu toate ca numarul lor este in continua scadere fata de anii trecuti. Se pare ca mute companii s-au vazut nevoite sa anuleze francizele din motive de slabe rezultate financiare. Alte companii foarte puternice au preferat sa intre pe piata romaneasca fara intermediul francizorilor. Dintre acestea amintim H&M, Inditex, C&A si New Yorker.

In 2010 Romania s-a aflat pe locul 15 in topul celor mai cautate tari pentru extinderea si/sau dezvoltarea retailerilor.

Echipa BLITZ Imobiliare – moderator Georgian Sas

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseste cookies! Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai mult.