Retailerii din Romania vor profituri imediate

Aboneaza-te la newsletterul Blitz Imobiliare si nu vei rata nici o stire Imobiliara Ma abonez

Am fost informati recent ca retailerii din Romania o duc atat de bine incat intentioneaza sa-si extinda considerabil lanturile de hiper- si supermarketuri pana la sfarsitului acestui an. Ceea ce nu stiam, insa, este ca cei mai multi investitori din acest domeniu cauta profituri imediate, fiind, in general, indiferenti la strategiile complexe cu bataie pe termen lung.

Conform unui studiu efectuat de compania elene Stirixis, 1 din 3 spatii comerciale sunt concepute pentru activitati scurte si foarte scurte. E foarte posibil ca aceasta reticenta fata de implementarea unor strategii mai ample sa fie cauzata de instabilitatea pietei din Romania. Investitiile complexe si de termen lung au nevoie de un oarecare echilibru economic pentru a fi puse in practica. Iata de ce prolifereaza afacerile specializate pe profiturile imediate.

Specialistii de la Stirixis sunt, totusi, de parere ca retailerii din Romania se vor auto-seziza si vor incepe sa puna in aplicare planuri mult mai ample.

In prezent, doar circa 30% din dezvoltările existente in piata de retail locala sunt realizate in baza unor criterii ce respectă principiile unui business durabil“, se precizeaza in raportul companiei.

O investitie cu bataie lunga este considerabil mai costisitoare decat o afacere simplist gandita pentru a scoate profituri imediate, ceea ce inseamna ca trebuie luate in considerare aspecte esentiale precum studiile de fezabilitate, sustenanta, si, nu in ultimul rand, profitabilitatea angajatilor.

La nivelul pietei din Romania, am observat o retinere din partea investitorilor in ceea ce priveste colaborarea cu o companie care sa se ocupe de toate aspectele legate de crearea unor spatii care vand, inclusiv crearea unor concepte, datorita perceptiei ca aceste servicii implica bugete mai mari. Realitatea este insă că lipsa unei consultante oferite de o astfel de companie poate fi mult mai costisitoare pe termen lung. De exemplu, alegerea unui concept gresit poate insemna sfarsitul unei afaceri“, a declarat Alexander Athanassoulas, CEO Stirixis.

Potrivit specialistilor de la Stirixis, retailerii care vor sa conceapa cu maxima eficienta planuri complexe si de lunga durata trebuie sa ia in considerare urmatoarele aspecte: layoutul si functionalitatea, designul arhitectural, grafic si decorativ, designul instalatiei de iluminare, tehnicile de marketing senzorial, semnalistica interna si interactiunea umana din spasiul respectiv (relatiile cu clientii), si, nu in ultimul rand, mecanismele de feedback.

Prin proiectele desfasurate pana in prezent, am reusit sa realizam tranzactia de la concepte care nu produceau rezultatele dorite, la business-uri profitabile. De exemplu, functionalitatea, mai precis lipsa acesteia, poate genera pierderi semnificative intr-un business. Am avut un caz in care pozitionarea rafturilor la 40 cm distanta de podea ingreuna accesul consumatorilor la produsele dorite, determinand scaderea dramatica a vanzărilor. Este greu de crezut ca un detaliu atat de mic poate avea o influenta atat de mare, dar, odata ce problema a fost solutionata si rafturile au fost plasate la 80 de cm, o inaltime usor accesibila, vanzarile au crescut proportional“, a mai spus Athanassoulas.

Sursa: Curierul National

Echipa BLITZ Imobiliare – moderator Georgian Sas

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseste cookies! Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai mult.