fbpx Yandex.Metrica

Recrutările online – o oportunitate devenită ”must” al momentului

Aboneaza-te la newsletterul Blitz Imobiliare si nu vei rata nici o stire Imobiliara Ma abonez

Pentru multe companii, recrutările în această perioadă au căzut ca prioritate, fiind de multe ori amânate ori anulate complet, din cauza restricțiilor curente și a incertitudinii. Iată însă că o nouă paradigmă este tot mai prezentă, aceea a recrutărilor 100% online, în avans pentru ieșirea previzionată din perioada restricțiilor. 

Recrutarea online nu e un subiect nou, dat fiind faptul că multe companii optau chiar și înainte de actuala situație,  pentru o primă etapă de recrutare sub forma unui interviu online sau telefonic. Cu atât mai mult în această perioadă, în care majoritatea dintre noi activăm de acasă, iar cei interesați să-și caute un job nou sunt mai deschiși la abordări care înainte păreau mai neconvenționale.

Astfel, dacă acum câteva săptămâni, disponibilitatea candidaților era mai limitată și aceștia se puteau prezenta la interviuri doar în anumite intervale de timp, azi vorbim de o disponibilitate mult mai extinsă a acestora, ceea ce ușurează munca recruiterilor. De multe ori specialiștii HR Blitz aud la programarea interviurilor fraze de genul “e ok oricând,  și așa nu am unde să plec”.

O primă remarcă ar fi că durata procesului de recrutare prin mediul online s-a mărit față de perioada anterioară, mai ales pentru că în continuare e importantă stabilirea unui raport, a unei legături cu potențialul candidat, dincolo de barierele conversației online. 

”Noi propunem de obicei varianta de interviu video față de cel telefonic, pentru relația și legătura pe care reușești să o creezi cu candidatul. Interviurile actuale au devenit mai personale, mai ales pentru că atât recruiterul, cât și candidatul trec în egală măsură prin această perioadă și devine automat un prim subiect de discuție: cum e pentru tine perioada aceasta? Tu cum te descurci de acasă?” a declarat Adina Cercel, Manager HR Blitz.

Mai mult chiar, dacă în urma interviului, candidații au întrebări, mai nou aceștia nu mai sunt la fel de reticenți în a le adresa și le este mult mai ușor să le comunice pe canalele online, în special dacă vorbim de generația milenialilor. 

Specialiștii Blitz sunt de opinie că pe viitor, interviul online va fi folosit pe scară mult mai largă în recrutare. S-au remarcat multe platforme de recrutare care s-au adaptat rapid și au introdus în platformele lor, interviul video. Canalele majore de recrutare au rămas aceleași și sunt în continuare foarte accesate, manifestându-și solidaritatea cu companiile care fac recrutări  în această perioadă, oferindu-le diferite beneficii. 

La ora actuală, datorită  faptului că sunt companii care nu au activitate sau au luat alte tipuri de măsuri, se remarcă o creștere a numărului de persoane în căutarea de job. Pe de altă parte, disponibilitatea de joburi în piață, în contextul actual nu este pe măsura cererii.

De aceea, specialiștii Blitz recomandă candidaților, ca înainte de a aplica pentru un rol, să citească foarte bine ce presupune acel job, să se documenteze cât mai bine înainte să aplice  pentru a fi cât mai siguri că iau decizia corectă, că e un job pe care ei și-l doresc și mai ales că dețin totodată competențele necesare. 

Un alt aspect de remarcat este că o bună parte din candidați vin pregătiți, urmăresc site-ul companiei, se interesează în mediul online ce presupune jobul pentru care aplică, și vin cu întrebări pregătite, lucru care se întâmpla destul de rar înainte.

Companiile, pe de altă parte,  trebuie să fie la zi cu toate formele de tehnologie necesară recrutării online și în plus să aibă deschiderea și pregătirea necesară pentru a aborda întregul proces de recrutare în acest format. Cei care vor fi pregătiți vor fi primii care vor putea profita de oportunitățile care vor apărea după ridicarea actualelor restricții.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Website Protected by Spam Master


Te-ar putea interesa si

Acum 3 luni 0 Comentarii

Se reia cererea de spații comerciale, pe fondul unor noi tendințe

Printre segmentele cele mai afectate ale pieței imobiliare de restricțiile ultimelor luni a fost cel adresat persoanelor juridice, în speță piața de chirii pentru spații comerciale și de birouri. Restricțiile de circulație specifice acestei perioade au forțat multe business-uri să-și închidă spațiile fizice, și să-și mute, parțial sau total, activitatea în online. Ca și consecință, cererea de spații comerciale de[...]

Citeste mai mult
Acum 3 luni 0 Comentarii

Achiziția unei case - o opțiune tot mai populară în această perioadă

Specialiștii Blitz remarcă la nivelul pieței o cerere în creștere pentru case și apartamentele destul de spațioase cât să permită amenajarea unui birou pentru munca de acasă, plus spații exterioare mai generoase. Pe măsură ce tot mai multe companii și instituții au găsit metode de a prelungi sau chiar a permanentiza munca de acasă pe perioade mai lungi, ca răspuns[...]

Citeste mai mult
coming back soon