Yandex.Metrica

Imobiliare de Romania: Episodul 7- Samsarul imobiliar

Aboneaza-te la newsletterul Blitz Imobiliare si nu vei rata nici o stire Imobiliara Ma abonez

In episodul anterior, povestea Imobiliarelor de Romania a ajuns la etapa boom-ului imobiliar, firul evenimentelor purtandu-ne in directia constructiilor heirupiste care au marcat poate cea mai dinamica perioada economica a Romaniei post-decembriste.

Explozia din domeniul constructiilor, ca parte a fenomenului imobiliar, a fost insotita de lejeritatea acordarii creditelor de catre bancile comerciale, iar pentru ca tabloul sa fie complet, intermediarii s-au inmultit necontrolat, facand ca piata imobiliara sa devina suprasaturata. Profesionalismul si etica in afaceri au lasat de foarte multe ori locul micii intelegeri, aruncand asupra tagmei imobiliare o negura din care nici astazi nu a reusit sa iasa.

Aceasta situatia haotica a permis accesul pe piata a samsarului imobiliar, un soi aparte de “agent” manjit, mijlocitor de tranzactii imobiliare si profitor ai unei stari de confuzie generala, sprijinita de la cel mai inalt nivel. Pentru ca nu se explica somnul profund al alesilor in probleme de interes national, cum ar fi reglementarea pietei imobiliare si a profesiei de agent imobiliar.

Cum recunosti un samsar imobiliar?

Intentionat am pus verbul la prezent pentru ca, din pacate, nu mor caii cand vor cainii, asa cum zice o vorba din popor. Si nici samsarii cand vor agentii, am putea completa. Samsarul imobiliar, acest virus al pietei imobiliare romanesti, a infestat acest sector pana la nivel de epidemie si cu greu poate fi eliminat. Si nu s-a multumit sa atace doar la suprafata, a atacat fundatia unei bresle relativ recent create, inca necimentata, instabila si tematoare, intr-un cuvant-semiprofesionista. Asa s-au dat tepe, asa au aparut povesti, asa s-a nascut ostilitatea fata de agentiile imobiliare.

Samsarul imobiliar isi face treaba, adica isi ia banii si pleaca. Nu poate sa ofere consiliere de specialitate, pentru ca nu este specialist. Minciuna este sportul preferat. Si il joaca bine. Are personalitate multipla, este pe rand broker imobiliar sau manager de vanzari( pentru ca titulatura este foarte importanta pentru el), apoi unic reprezentant al proprietarului su proprietarul insusi. Isi atrage victimele  prin anunturi false, otravind presa de specialitate cu cele mai mici preturi, cele mai bune conditii si, bineinteles, incepandu-si “opera” cu celebrul deja : “Persoana fizica, vand…”

Samsarul imobiliar se ridica din pat la 11. Isi bea cafeaua in oras pe cea mai expusa terasa, in  compania altor oameni de valoare ca si el: alti samsari, valutisti, imbogatiti peste noapte, pierde-vara, etc. Este imbracat numai “de firma”, este accesorizat tipator, vorbeste tare si are ticuri smecheresti. Tine telefonul la ureche intr-un anumit fel si face miscari largi. Isi stabileste intalniri numai dupa-amiaza pentru ca are foarte multe treburi importante de rezolvat intre timp. Intarzie la intalniri unde apare fara masina si nu-si cere scuze. Lasa locuinta sa se prezinte singura pentru ca ii lipseste acest simt, sau, mai bine zis, si acest simt. Nu negociaza, pentru ca nu stapaneste arta negocierii. Oferta este momeala, iar cumparatorul prada. Daca prada musca, ea devine victima, iar samsarul isi ia banii si dispare. Si astfel se incheie o noua zi de munca.

Un celebru film romanesc se incheia cu o fraza memorabila: “Va e mila, v-am luat banii!”. In cazul de fata, nu este vorba de mila ci de o nestiinta infantila. Este vremea alegerii. Tu alegi cine sa te reprezinte!

Va urma!

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.

Blitz Imobiliare- Agentie Imobiliara Cluj

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Website Protected by Spam Master


Te-ar putea interesa si

Acum 6 ani 0 Comentarii

Imobiliare de Romania. Episodul 2: (Ne)profesionistii

Din episodul anterior: Actorii pietei imobiliare, principalii beneficiari ai unei piete neprofesioniste, au fost identificati si demascati: dezvoltatorii, ziarele si site-urile de publicitate imobiliara, vanzatorii si cumparatorii privati care accepta aceasta stare, neasumandu-si responsabilitatea distingerii intre bine si rau. Continuam astazi filmul "Imobiliare de Romania", dedicand un capitol special agentiilor imobiliare. De ce spunem film si nu istorie cand ne[...]

Citeste mai mult
Acum 6 ani 0 Comentarii

Imobiliare de Romania. Episodul 4: Vreau sa fiu agent imobiliar!

Episodul de azi nu tine seama de etapele desavarsirii pietei imobiliare romanesti. A fi agent imobiliar in Romania, in perioada primitiva, apoi romantica, de crestere accelerata, de boom imobiliar, de prabusire abrupta si, mai nou, de relansare, presupune un simplu exercitiu de vointa. Din pacate, foarte multe companii imobiliare, unele dintre ele cu radacini adanc infipte in istoria imobiliara romaneasca,[...]

Citeste mai mult
Acum 6 ani 0 Comentarii

Piata imobiliara in 2011

Cativa analisti imobiliari entuziasti au ajuns la concluzia a piata imobiliara rezidentiala a ajuns la limita-i cea mai de jos, viitorul urmand a fi, in mod necesar, unul al cresterii neconditionate. In ciuda faptului ca acest sector cunoaste, intr-adevar, unele majorari de relevanta ambigua, "critica imobiliara" se imparte in doua tabere, cei sceptici fiind de parere ca pragul de jos[...]

Citeste mai mult

Site-ul nostru foloseste cookies pentru a imbunatati experienta navigarii si a oferi servicii mai usor de utilizat.

Informatii detaliate despre cum le folosim in site si cum poti gestiona consimtamantul vei putea gasi in Politica de utilizare cookies si Setari personalizate cookies.

Accept toate