Guvernul a aprobat modificarea contractului pentru Autostrada Transilvania

Aboneaza-te la newsletterul Blitz Imobiliare si nu vei rata nici o stire Imobiliara Ma abonez

Suntem informati ca Guvernul a aprobat aseara acordul de modificare a contractului pentru Autostrada Transilvania, decizia eminentelor cenusii care ne conduc venind dupa o serie de negocieri al caror principal rezultat a fost stabilirea costului pe kilometru la 6,9 milioane de euro.

In aceeasi ordine de idei, ni se aduce la cunostinta ca tronsoanele neincepute vor fi scoase la licitatie, modificarea operata fiind valabila doar pentru segmentele aflate in diverse si „colorate” stadii de constructie.

Ca urmare a negocierilor care s-au purtat,  principalele obiective pe care Guvernul Romaniei le-a atins, in ciuda unui alt Guvern al Romaniei care si-a propus sa ne faca cetateni de mana a treia in fata statelor membre ale U.E, sunt urmatoarele: comparativ cu preturile care s-au practicat anterior, economia care se realizeaza la bugetul de stat al Romaniei este de 6 miliarde de euro. Daca am fi continuat sa lucram la preturile din contractul initial, costul total al autostrazii ar fi fost de 10 miliarde de euro“, a declarat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu.

Pretul de 6,9 milioane de euro pe kilometru se incadreaza, in ultima instanta, in standardele de cost aprobate de Guvern. De asemenea, in urma negocierilor, a fost eliminata o clauza din contract care interzicea statului roman, in cazul rezilierii contractului, sa scoata la licitatie, pe o perioada de doi ani, tronsoanele de autostrada pentru care nu au fost demarate lucrarile de constructie.

Totodata, ministrul Anca Boagiu a aratat ca, recent, Comisia Europeana a aprobat finantarea segmentelor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu, acestea insumand 724 de milioane de euro.

Exista o clauza in contract conform careia si daca lucrau si daca nu lucrau, erau indreptatiti sa primeasca lunar o suma de 1 milion de euro“, a exemplificat ministrul Transporturilor.

O noua clauza introdusa in contract se refera la penalitati aplicate constructorului pentru nerespectarea termenelor asumate, pentru lucrarile care au ramas de executat.

Alte doua clauze se refera la cresterea perioadei de garantie de la 24 la 30 de luni si la prelungirea termenelor de plata, de la 25 de zile la 65 de zile de la emiterea facturii.

Pe de alta parte, statul roman urmeaza sa plateasca companiei Bechtel penalitatile in suma de 115 milioane de euro, reduse si acestea de la 380 milioane de euro.

Noi consideram ca este un succes. Este dovada clara ca atunci cand un guvern vrea in mod real sa ia masurile in favoarea statului, in favoarea cetateanului sau, lucrurile se pot rezolva. Trebuie doar sa iti doresti ca in tara ta lucrurile sa se desfasoare cu corectitudine si reglementari foarte clare care sa nu mai nasca semne de intrebare si comentarii din partea nimanui“, a concluzionat ministrul Transporturilor.

Sursa: Ziua de Cluj

Echipa BLITZ Imobiliare – moderator Georgian Sas

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseste cookies! Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai mult.