Asa cum ne anunta in ultima perioada tot mai frecvent agentiile de presa, piata imobiliara chineza se afla foarte aprope de colaps. Preturile imobilelelor se inscriu pe un trend descendent in cele mai importante orase din China, iar dezvoltatorii chinezi recurg la tot felul de trucuri pentru a stimula cererea. Astfel creativitatea specifica poporului chinez a nascut oferte care mai de care mai atragatoare si mai ingenioase, fie ca este vorba de I-Phone-uri sau de alte “mici atentii”, fie de masini de lux pentru clientii cumparatori.
De exemplu, o companie a reusit sa atraga 130 de cumparatori pentru proprietatile sale in doar doua saptamani, promovand o oferta inedita: un BMW gratuit primilor 150 de cumparatori. Referitor la aceasta promotie, Lin Jianzhong, agent de vanzari la Central Palace, un complex de 900 de locuinte din suburbia Wenzhou, a declarat ca aveau nevoie sa vanda casele rapid, iar posibilitatea de a castiga un BMW i-a stimulat pe oameni sa cumpere proprietati.
Exemplul chinezilor nu este insa nou pe pietele imobiliare, pentru ca am intalnit astfel de oferte si in Romania. „Probabil chinezii au avut surse de inspiratie si in randul dezvoltatorilor din zona Clujului, in special a celor din Floresti, care in trecut ofereau masini clientilor cumparatori. Se pare ca am fost cu un pas inaintea lor” a declarat colegul nostru Catalin Priscornita, consilier imobiliar la Blitz Imobiliare. Intr-adevar, piata romaneasca nu a dus lipsa de astfel de oferte, dezvoltatorii romani propunand clientilor excursii in strainatate, automobile, locuri de parcare sau garaje incluse in pretul de vanzare al locuintelor, etc.
Vestile din China, unul din statele cu economia neafectata de criza, au crescut ingrijorarea in randul mediei internationale, analistii economici fiind de parere ca o criza imobiliara in China va afecta intreaga economia globala. Semnalul de alarma fiind tras, nu ramane decat Beijingului sarcina de a actiona in sensul eliminarii acestor riscuri.
Sursa: imopedia.ro
Echipa BLITZ Imobliare