Yandex.Metrica

Clujul vrea aeroportul din Târgu Mureş

Aboneaza-te la newsletterul Blitz Imobiliare si nu vei rata nici o stire Imobiliara Ma abonez

Consiliul Judeţean Cluj intenţionează să preia Aeroportul Transilvania, prin asociere sau prin cumpărarea de acţiuni, în cazul transformării acestuia în societate comercială.

Preşedintele Alin Tişe a declarat că asocierea Consiliului Judeţean (CJ) Cluj cu CJ Mureş ar avea drept scop administrarea ambelor aeroporturi din regiune – Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca şi Aerportul Transilvania Târgu Mureş. Consiliul Judeţean Cluj a trimis o adresă către oficialii CJ Mureş, care au declarat ieri că vor numi o comisie care să se ocupe de identificarea unei posibilităţi concrete de asociere.

Preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe, a transmis ieri CJ Mureş, printr-o adresă oficială, propunerea de iniţiere a unei colaborări. “CJ Cluj, prin structurile sale de specialitate, îşi exprimă disponibilitatea de a deveni partenerul principal într-o asociere sau cumpărarea de acţiuni în totalitate sau a pachetului majoritar (în cazul transformării Aeroportului Transilvania Târgu Mureş într-o societate comercială) cu CJ Mureş, asociere având drept scop administrarea ambelor aeroporturi din regiune”, se arată în scrisoarea oficială plecată de la Cluj.

Prin intermediul acestei iniţiative se caută o colaborare eficientă în vederea oferirii unui pachet unitar de servicii aeronautice, care să exploateze avantajele şi să diminueze dezavantajele, spun reprezentanţii CJ Cluj.

“Dezvoltând traficul şi infrastructura aeroportuară din cele două judeţe în direcţia creării unui unic aeroport regional, va putea fi elaborată o ofertă comună de servicii aeronautice pentru judeţele Cluj şi Mureş. Investiţiile preconizate a se realiza în modernizarea Aeroportului Transilvania Târgu Mureş, corelate cu cele aflate în desfăşurare la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, au drept scop atragerea de noi companii aeriene, oferirea unor servicii mai eficiente şi echilibrate pentru pasagerii din această regiune şi creşterea veniturilor ambelor judeţe. De altfel, dată fiind distanţa mică dintre cele două aeroporturi, este aproape imposibil ca cele două obiective să se dezvolte concomitent la acelaşi nivel, în lipsa unei colaborări eficace. Doar printr-o politică coerentă de marketing se poate asigura o dezvoltare uniformă a traficului aerian regional, atrăgându-se resursele financiare necesare”, au motivat oficialii de la Cluj.
“Argumentele care pledează în favoarea încheierii acestui parteneriat sunt numeroase şi se referă în principal la faptul că administraţia publică de la nivelul judeţului Cluj, împreună cu Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, dispune de know-how-ul şi resursele materiale şi umane necesare pentru a dezvolta traficul aerian din regiune şi pentru a accelera investiţiile în modernizarea Aeroportului Târgu Mureş. Dorim să venim în sprijinul CJ Mureş şi propunem această formă de parteneriat, determinând costuri zero alocate pentru Aeroportul Târgu Mureş şi, implicit, avantaje semnificative pentru CJ Mureş. în acest fel se vor reduce cheltuielile de operare şi administrare ale aeroportului şi, pe cale de consecinţă, ar creşte gradul de rentabilitate a regiei”, a declarat Alin Tişe în adresa transmisă CJ Mureş.

în aceeaşi scrisoare, preşedintele CJ Cluj aminteşte şi de faptul că Aeroportul Transilvania nu îndeplineşte acum condiţiile necesare pentru a face parte din reţeaua TEN-T (Reţeaua Trans Europeană de Transport – n. red.) , ceea ce duce la imposibilitatea accesării de fonduri europene.

Preşedintele CJ Mureş s-a declarat interesat de propunerea venită de la Cluj, dar nu a detaliat posibile formule de asociere între cele două judeţe în vederea gestionării aeroporturilor. “Acum sunt cu adresa în faţă. în principiu, ideea ne surâde, dar va trebui luată o decizie în plenul Consiliului Judeţean. Va trebui, de asemenea, să luăm legătura cu cei de la Cluj şi să găsim modalitatea juridică de asociere. Voi numi un colectiv care se va ocupa cu această chestiune”, a declarat liderul CJ Mureş, Lokodi Emoke, pentru ZIUA de CLUJ

în luna mai, aceeaşi Lokodi acuza că Aeroportul Cluj-Napoca ar fi beneficiat de direcţionarea “politică”a unor zboruri şi că aeroportul din Mureş a fost exclus din reţeaua europeană TEN-T în favoarea Clujului, pierzând astfel şansa unor finanţări importante. Oficialii clujeni au respins cu argumente acuzaţiile aduse de către Lokodi.

Contactată ieri de ZIUA de CLUJ, conducerea Aeroportului Transilvania nu avea formulată o poziţie în legătură cu o eventuală asociere cu Clujul, însă aceasta a precizat că există şi planuri proprii de dezvoltare, ce privesc o platformă multimodală la Târgu Mureş. “Am trecut de partea de analize şi studii şi suntem la faza la care negociem cu partenerii. Aşteptăm clarificările de la guvern în legătură cu legislaţia privind parteneriatele public-private”, a menţionat Ştefan Runcan, directorul Aeroportului din Târgu Mureş.

Traficul ar salva Aeroportul Transilvania

Potrivit Ministerului Transporturilor şi informaţiilor vehiculate în mass-media, aeroporturile care nu ating volumul minim de trafic pentru a fi cuprinse în reţeaua TEN-T pot fi totuşi incluse în aceasta în situaţia în care se află la o distanţă mai mică de 100 km în linie dreaptă de un punct de conexiune naţional sau internaţional.

în contextul în care Aeroportul Cluj-Napoca a fost clasificat în reţeaua TEN-T ca punct de conexiune naţional, iar Aeroportul Târgu Mureş se află la o distanţă mai mică de 100 km, respectiv la 66 km de Cluj-Napoca, acesta va putea fi inclus în reţeaua TEN-T în condiţiile îndeplinirii unor cerinţe privind volumul de trafic.

Precedent Viena – Bratislava
în urmă cu patru ani, consorţiul TwoOne, din care a făcut parte şi operatorul aeroportului vienez, a fost desemnat de către guvernul slovac să opereze aeroporturile din Bratislava şi Kosice.

Achiziţia a 66% din cele două aeroporturi ar fi costat 299 de milioane de euro, dar guvernul slovac a renunţat la contract cu puţin timp înainte ca procedura să fie finalizată, odată cu schimbarea premierului. Legătura dintre cele două aeroporturi urma să se realizeze printr-o linie de tren de mare viteză, respectiv pe autostrada Viena-Bratislava.
Sursa: Ziua de Cluj

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Website Protected by Spam Master


Te-ar putea interesa si

Acum 8 ani 0 Comentarii

În curând: Două noi parcuri industriale la Cluj-Napoca!

Consiliului Judeţean Cluj a anunţat că intenţionează înfiinţarea a două noi parcuri industriale, Tetarom IV şi Tetarom V, pe o suprafaţă totală de 185 de hectare, costurile totale de realizare a acestor proiecte ridicându-se la circa 110 milioane de euro. "Parcurile vor fi amplasate în proximitatea centurii de ocolire a municipiului Cluj-Napoca, Vâlcele-Apahida, şi a traseului autostrăzii Transilvania, iar distanţa[...]

Citeste mai mult
Acum 8 ani 0 Comentarii

Disputa la varf pentru terenul de pe Valea Garbaului si pentru Festivalul Peninsula!

Esecul din acest an a Festivalului Peninsula nu a ramas fara urmari. Consiliul Judetean Cluj intentioneaza sa preia de la Ministerul Apararii terenul de pe Valea Garbaului si implicit si Festivalul Peninsula, mai ales dupa ce Consiliul Judetean a organizat cu succes anul acesta prima editie a Festivalului Electric Castle la castelul Banffy din Bontida. "Consiliul Judetean si-a aratat intentia[...]

Citeste mai mult
Acum 8 ani 0 Comentarii

Un nou parc industrial apare pe harta Judetului Cluj!

Localitatea Feleacu va “gazdui” Tetarom IV, noul parc industrial pentru care Consiliul Judetean Cluj a semnat contractul de finantare. Presedintele CJ Cluj, domnul Horea Uioreanu a declarat zilele acestea ca, de indata ce vor veni banii, vor fi demarate si lucrarile, cel mai probabil chiar in aceasta primavara. “Am semnat in urma cu cateva zile contractul de finantare cu Ministerul[...]

Citeste mai mult