Yandex.Metrica

Clujul și afacerile la cheie. De ce oferta este mai redusă față de alte regiuni și care sunt avantajele.

Aboneaza-te la newsletterul Blitz Imobiliare si nu vei rata nici o stire Imobiliara Ma abonez

Afacerile la cheie reprezintă o soluție mai bună din perspectiva timpului necesar pentru a opera un business de succes în comparație cu varianta în care se începe totul de la zero. Ai nevoie de educație comercială minimă, iar cunoștințele în domeniul ales pentru derularea cu brio a afacerii sunt esențiale. La Cluj, business-urile în general merg bine, mai ales în domeniul HoReCa. Desigur că achiziționarea unei afaceri la cheie vine la pachet cu o serie de avantaje, dar putem evidenția și minusurile acestui scenariu.

Afacerile la cheie, indiferent de domeniul de activitate, sunt acele business-uri care se oferă altor persoane, prin cesionarea părților sociale ale societății/companiei. Cedarea business-ului implică doar preluarea bunurilor, investiției, angajaților si de cele mai multe ori a autorizațiilor de funcționare și menținerea spațiului unde se desfășoară, prin preluarea contractului de închiriere. În 95% dintre cazuri vânzarea unei afaceri nu presupune și vânzarea spațiului unde se desfășoară activitatea.

Astfel de afaceri, oferite „la cheie”, pot proveni din numeroase domenii de activitate – de la HoReCa până la activități industriale. Domeniul HoReCa fiind însă unul dintre cele mai întâlnite în vânzarea – cumpărarea afacerilor la cheie. Aici includem restaurantele, barurile, cafenele, hotelurile. De asemenea, business-urile din industria ușoară de îmbrăcăminte – încălțăminte – producție, cele din industriile grele, precum fabricarea de confecții metalice sau turnătoriile, lanțurile naționale de magazine ce își vând portofoliile de clienți sau stocurile de marfă, toate pot fi cesionate „la cheie”.

„Nu discutăm aici de francize. Majoritatea afacerilor care se vând sunt funcționale și curate din punct de vedere juridic, fără datorii, fără să fie în insolvență sau scoase la licitații de către executori. Sistemul juridic de autorizare a unui business în domeniul HoReCa, anevoios și de durată, face ca afacerile la cheie în acest domeniu să fie mai atractive pentru persoanele/companiile care doresc să desfășoare o astfel de activitate în orașul nostru, motiv pentru care întâlnim mai des oferte din această industrie.” spune Paul Maluczan, Master Broker 1 – Team Leader Blitz.

Beneficiile și minusurile afacerilor la cheie

Cel mai mare avantaj pe care îl prezintă afacerile la cheie este dat de câștigul timpului – perioada în care poți porni afacerea este semnificativ mai scurtă față de cazul în care începi totul de la zero.

Pe lângă avantajul timpului, enumerăm și alte beneficii ale afacerilor la cheie:

  • autorizațiile de funcționare existente
  • vadul format pentru acel tip de activitate
  • preluarea angajaților în majoritatea cazurilor
  • preluarea proceselor de marketing deja existente pentru promovare
  • prețurile chiriilor negociate în urmă cu 2-3-4-5 ani
  • locația business-ului unde vecinii au agreat deja activitatea, astfel nu mai reprezintă un impediment
  • relațiile formate și construite în timp cu furnizori și mentenanța pentru utilități

Desigur că atunci când vorbim de avantaje, trebuie să aducem în discuție și posibilele dezavantaje sau minusuri. Din acest punct de vedere, Paul Maluczan – Master Broker 1 – Team Leader Blitz, oferă un exemplu și explică motivația.

„Unul dintre cele mai des întâlnite dezavantaje, puține de altfel, ar fi imposibilitatea de a personaliza spațiul după bunul plac. Spus mai direct, investitorii în acest tip de afaceri sunt precauți în ceea ce privește investiția ulterioară în afacerile la cheie. În cazul în care această investiție în spațiu este necesară, riscul lipsei rentabilității și al amortizării investiției într-un timp rezonabil, este iminent.”

De ce se vând afacerile la cheie

Motivele pentru care proprietarii de afaceri aleg să le vândă la cheie sunt multiple. Împreună cu specialiștii Blitz în domeniu am realizat o listă cu patru cele mai des întâlnite motivații de vânzare.

  • asociații dintr-o companie nu mai cad de acord asupra unui business și atunci își recuperează fiecare sumele investite prin vânzarea către terțe persoane sau asociatului care dorește să rămână în continuare cu business-ul;
  • lipsa angajaților într-un anumit domeniu poate fi un factor important pentru care un administrator decide vânzarea unei afaceri;
  • reprofilarea unui administrator de business către o altă investiție, într-un alt domeniu;
  • probleme financiare și lipsa de know-how într-un anumit domeniu pot face ca un administrator de business să dorească recuperarea unei invesții prin vânzarea către o companie sau persoană fizică cu potențial financiar ori know-how.

„Dacă în piața imobiliară există indici bine stabiliți care pot evalua o proprietate și afla prețul acesteia, în cazul vânzărilor de afaceri nu există așa ceva. Orice evaluare pornește de la cifra de afaceri, încasări, profit, poziție, investiții, inventar și ale detalii în funcție de unde este amplasată aceasta și ce oferă. Tocmai de aceea sunt foarte puține persoane specializate în evaluări de afaceri la cheie. De cele mai multe ori, lipsa unei persoane cu experiență care poate oferi consultanță unui proprietar de business duce la apariția pe piață a unor afaceri la cheie cu prețuri mult peste ceea ce poate valora acel business de fapt, iar vânzarea devine un obiectiv foarte greu de realizat.” precizează Paul Maluczan – Master Broker 1 – Team Leader Blitz.

Cumpărătorii sunt în general persoane tinere, cu educație comercială, care își doresc să desfășoare activității în domeniu și care nu vor să aștepte 4 – 10 luni până să își deschidă un business nou, într-un spațiu unde trebuie investit totul de la zero. Achiziționând o afacere gata funcțională, pot începe activitatea chiar și în mai puțin de o lună.

La Cluj, ofertele sunt reduse. Multe afaceri merg bine.

Datorită faptului că multe business-uri merg bine la Cluj, piața afacerilor la cheie din oraș este una mică în comparație cu alte regiuni din țară.

„Prezența multor investitori cu know-how face din piața clujeana una stabilă într-o proporție mai mare față de alte zone din țară. Mixul de oameni, dinamica orașului, creșterea nivelului de trai din ultimii ani și nu în ultimul rând salariile tot mai mari, reprezintă doar câteva motive pentru care afacerile la cheie sunt limitate la noi în oraș.” – Paul Maluczan – Master Broker 1 – Team Leader Blitz

Dată fiind complexitatea pieței clujene pe segmentul comercial-industrial, face ca afacerile de vânzare să continue să existe. Într-o piață în permanentă dezvoltare, vor exista mereu reprofilări de domenii, dar și achiziții de business-uri ce pot fi readuse la standarde actuale și profitabile.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Website Protected by Spam Master


Te-ar putea interesa si

Acum 3 săptămâni 0 Comentarii

Cluj-Napoca si oferta crescanda de afaceri la cheie

Conform opiniilor agentului imobiliar Catalin Priscornita, cererea pentru afacerile la cheie a crescut considerabil de mult pe piata clujeana, cei interesati de astfel de business-uri fiind dispusi sa tolereze riscurile aferente preluarii unui „brand problematic” din ratiuni exclusiv financiare. Cu alte cuvinte, o afacere la cheie necesita fonduri monetare simtitor mai mici decat o afacere completamente noua. Piata afacerilor scoase[...]

Citeste mai mult
Acum 3 săptămâni 0 Comentarii

Silver Business Center, cea mai moderna cladire de birouri din Cluj-Napoca

Ni se aduce la cunostinta ca aseara a fost inaugurata cea mai moderna cladire de birouri clasa A din Cluj-Napoca. Conceput de catre antreprenorii Andrei Cionca, Oana Luca si Radu Lotrean in conformitate cu cele mai pertinente standarde europene, Silver Business Center este amplasat pe Calea Dorobantilor si ofera chiriasilor un spatiu util de 4.271 mp, 35 locuri de parcare,[...]

Citeste mai mult
Acum 3 săptămâni 0 Comentarii

Oamenii din spatele succesului Blitz. Partea 1.

„A fi împreună este un început, a rămâne împreună este un progres, a lucra împreună este un succes.” Oamenii care fac parte integrantă dintr-o companie, au o filosofie de viață asemănătoare, aspirații similare pot să facă diferența dintre succesul și eșecul unei echipe. Blitz reunește în prezent o echipă tânără, ambițioasă, creativă, formată din peste 80 de persoane. Acestea au[...]

Citeste mai mult

Site-ul nostru foloseste cookies pentru a imbunatati experienta navigarii si a oferi servicii mai usor de utilizat.

Informatii detaliate despre cum le folosim in site si cum poti gestiona consimtamantul vei putea gasi in Politica de utilizare cookies si Setari personalizate cookies.

Accept toate