Yandex.Metrica

Cluj-Napoca si oferta crescanda de afaceri la cheie

Aboneaza-te la newsletterul Blitz Imobiliare si nu vei rata nici o stire Imobiliara Ma abonez

Conform opiniilor agentului imobiliar Catalin Priscornita, cererea pentru afacerile la cheie a crescut considerabil de mult pe piata clujeana, cei interesati de astfel de business-uri fiind dispusi sa tolereze riscurile aferente preluarii unui „brand problematic” din ratiuni exclusiv financiare.

Cu alte cuvinte, o afacere la cheie necesita fonduri monetare simtitor mai mici decat o afacere completamente noua.

Piata afacerilor scoase la vanzare in plina activitate este dinamizata de investitorii care, in acest context de trista instabilitate economica, se vad nevoiti sa-si vanda business-urile, generand oportunitati incalculabile pentru cei cu initiativa si tenacitate.

Trebuie remarcat, in acest sens, faptul ca preluarea unei afaceri relativ inoperante implica riscuri deloc neglijabile.

Conceptul de afacere la cheie a aparut de doi, trei ani in Cluj, iar de atunci atat oferta, cat si cererea au început sa creasca”, spune Catalin Priscornita.

Majoritatea celor care vand afaceri la cheie nu detin si spatiul in care se desfasoara activitatea. Astfel, se vinde aparatura si amenajarea spatiului, vadul comercial si brandul, in timp ce imobilul in care se gaseste business-ul se inchiriază de la proprietar.

Sunt, practic, implicate trei parti in procesul de vanzare – cel care vinde afacerea, proprietarul imobilului si cel care preia afacerea. Nu trebuie confundata cu cesiunea de parti sociale, activitate care implica preluarea firmei, cu imobil, debite si creante.

Preluarea unei afaceri, fara achizitia imobilului, se poate realiza cu sume cuprinse intre 5.000 de euro, pentru un business care implica personalizarea de sepci, cani sau tricouri, de exemplu, si 200.000 de euro pentru o fabrica.

Preturile pentru un club variaza, in general, intre 50.000 si 100.000 de euro, iar cele pentru o pizzerie, intre 10.000 si 20.000.

Cumpararea unui restaurant cu bar si terasa in zona centrala a orasului, cu tot cu imobil, poate ajuge la 800.000 de euro.

Sunt afaceri care se vand dupa o luna, dar sunt si care asteapta peste un an pentru a gasi potentiali cumpărători. Pentru o afacere buna e interes, daca chiria e in parametri normali si suma de preluare a afacerii e tot convenabila”, spune agentul Blitz Imobiliare.

In ciuda faptului ca afacerile scoase pe piata sunt, in genere, problematice, neexistand motive pertinente pentru a vinde un business lucrativ, exista situatii in care intregul esafodaj al activitatilor tranzactionate este, in articulatiile-i estentiale, operant.

Majoritatea afacerilor care sunt spre vaazare sunt, intr-adevăr, pe pierdere, insa sunt si afaceri profitabile care se comercializeaza. Spre exemplu, detinatorul unei afaceri din oferta noastra vrea sa vanda pentru ca manageriază business-ul de peste 30 de ani si isi doreste o pauza”, spune Catalin Priscornita.

Sursa: Monitorul de Cluj

Echipa BLITZ Imobiliare – moderator Georgian Sas

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Website Protected by Spam Master


Te-ar putea interesa si

Acum 7 ani 0 Comentarii

Studentii, "responsabili" de 90% din totalul inchirierilor din Cluj-Napoca

Asa cum era de asteptat, piata chiriilor din Cluj-Napoca se invarte, la inceput de an universitar, in jurul preferintelor si exigentelor studentilor, situatie aparent inexplicabila daca luam in considerare faptul ca preturile apartamentor din localitatile din proximitatea urbei sunt cu pana la 50% mai mici. Dezvoltatorii imobiliari au investit intens in zonele din Floresti si Apahida, costurile de achizitie a[...]

Citeste mai mult
Acum 6 ani 0 Comentarii

Google Bird's Eye View in premiera in Romania la Cluj-Napoca!

Imobiliarele din Cluj-Napoca au trecut, incepand de azi intr-o noua era. Google a introdus in premiera in Romania varianta Bird's Eye View in Cluj-Napoca si Floresti! Ce inseamna Bird's Eye View? In traducere libera Bird's Eye, inseamna "ochi de pasare", iar aplicatia lansata de Google pentru Cluj-Napoca, ofera utilizatorilor posibilitatea de a vizualiza diferite obiective in cadrul orasului(inclusiv din cadrul[...]

Citeste mai mult
Acum 3 ani 0 Comentarii

BLITZ, cea mai mare agentie imobiliara din Cluj in 2015!

Gala Profesionistilor in Imobiliare, primul eveniment de acest tip organizat la nivel national, care s-a desfasurat la sfarsitul saptamanii trecute in Bucuresti, si-a desemnat castigatorii. In cadrul evenimentului, un adevarat Oscar al industriei imobiliare romanesti, Blitz a obtinut doua premii: Cea mai mare agentie imobiliara din Cluj-Napoca si Cel mai puternic brand. „Aceste premii reprezinta in primul rand recunoasterea la[...]

Citeste mai mult