Yandex.Metrica

5 miliarde de euro pentru modernizarea sistemului centralizat de furnizare a energiei termice

Aboneaza-te la newsletterul Blitz Imobiliare si nu vei rata nici o stire Imobiliara Ma abonez

Stim cu totii ca Romania este de-a dreptul anacronica.

In timp ce tarile occidentale evolueaza relativ constant, mica noastra tarisoara se zbate ineficient in mocirla unui model socio-cultural si economic vetust.

Acestea fiind spuse, nu ne mira faptul ca sistemul nostru de furnizare centralizata a energiei termice este revoltator de depasit.

Suntem informati ca avem nevoie de aproximativ 5 miliarde de euro pentru a moderniza respectivul sistem si a-l aduce la standardele impuse la nivel european.

Cei de la PricewaterhouseCooper sunt de parere ca Romania nu poate face rost de o asemenea suma fabuloase decat prin intermediul unor Parteneriate de tip Public-Privat, autoritatile locale fiind incapabile de a demara aceasta investitie cu de la sine putere.

Se pare ca aproximativ 30% din energia termica produsa in Romania se pierde inainte de a ajunge la consumatori, pierderi de trei ori mai mari decat cele inregistrate in alte state europene. Iata de ce costul giga-caloriei este cu 20% mai mare decat ar trebui sa fie intr-o tara echilibrata si eficienta.

Sistemul centralizat de termoficare din Romania este foarte ineficient si se bazeaza in mare masura pe subventiile de stat pentru a asigura energie termica la costuri suportabile pentru populatie” a declarat Bogdan Belciu, partener in cadrul Servicii de Consultanta pentru Management, PwC Romania.

In ciuda nivelului ridicat al subventiilor acordate la nivel national, operatorii din sectorul energetic local raporteaza pierderi si datorii considerabile, fapt care impiedica finantarea investitiilor in eficientizarea intregului sistem.

Incepand cu iarna viitoare, potrivit memorandumurilor cu Uniunea Europeana si Fondul Monetar International, criteriile de acordare a subventiilor pentru populatie se vor schimba. Acest lucru ar putea genera probleme sociale importante, tinand cont de faptul ca noi estimam ca, in absenţa unor modalitati alternative de a distribui ajutoarele de caldura catre categoriile vulnerabile de populatie, costurile cu agentul termic ar putea depasi nivelul acceptat de suportabilitate de 10% din veniturile medii pe gospodarie, ajungand la 12% la nivel naţional, sau chiar 14-15% in unele regiuni” a adaugat Bogdan Belciu.

In cazul in care sectorul privat ar avea o implicare constanta si consistenta in acest sector problematic, costurile energiei furnizate ar scadea cu pana la 40%, fapt care ar permite autoritatilor sa demareze amplul si sinuosul proces de optimizare energetica.

Sursa: Capital

Echipa BLITZ Imobiliare – moderator Georgian Sas

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Website Protected by Spam Master


Te-ar putea interesa si

Acum 7 ani 0 Comentarii

Piata imobiliara din Elvetia este in continua crestere

Aprecierea brusca si considerabila a francului elvetian a dat peste cap toate operatiunile efectuate cu si prin aceasta moneda, Romania fiind lovita de aceasta crestere inopinata in moduri cu totul imprevizibile. In aceasta ordine de idei, stim cu totii ca cetatenii cu imprumuturi in franci elvetieni s-au trezit in trista ipostaza de a nu-si mai putea plati dobanzile. Sa nu[...]

Citeste mai mult
Acum 7 ani 0 Comentarii

Raport BNR: Piata imobiliara si-a pierdut din relevanta macroeconomica

Conform ultimului raport BNR privind Riscurile Financiare ale Romaniei, companiile din sectorul imobiliar au inregistrat, in ultima perioada, o scadere a relevenatei in contextul economiei nationale, pastrandu-si, in schimb, statutul pe piata creditarii bancare. Avand in vedere ca pierderile inregistrate se ridica la suma de 1,7 miliarde lei, analistii BNR ne informeaza ca piata imobiliara va iesi din criza intr-un[...]

Citeste mai mult
Acum 5 ani 0 Comentarii

McDonald's Romania si Mc afacerile sale imobiliare

McDonald's a avut in Romania inca de la inceput o strategie diferita fata de competitori, pe langa activitatea de tip fast-food deruland si o importanta activitate imobiliara. Astfel, gigantul american a intrat direct pe piata, in timp ce KFC sau Subway, de exemplu, au intrat numai prin unitati ce opereaza in sistem franciza. Ce inseamna acest lucru din punct de[...]

Citeste mai mult